Riding på Solbakken gård

07. apr 2024
Utløpt!
Hester

Vi tilbyr 3 ridegrupper på Solbakken gård i tidsrommet 11:30-14:30 medoppstart søndag 28 januar 2024.

Datoer for våren 2024 er foreløpige dato, det kan komme endringer:

• Søndag 28 januar
  • Søndag 11 februar
  • Søndag 25 februar
  • Søndag 10 mars
  • Søndag 24 mars
  • Søndag 7 april
  • Søndag 21 april
  • Søndag 5 mai
  • Søndag 19 mai
  • Søndag 2 juni
  • Søndag 16 juni

Klokkeslettene er:

• 11:30-13:00 (dette er et parti for barn/ungdom/voksne med ASD som kan arbeide selvstendig og er lydsensitive)
  • 13:15-14:15
  • 14:30-15:30

Dere kan komme med ønske om parti, men det vil være styret i samarbeid med gården som fastsetter gruppene. Det vil bli sendt ut informasjonsmail i forkant av oppstart om hvilken gruppe/parti dere er tildelt.

Det er viktig at en møter presist til timene for å kunne delta. Dette fordi det er logistikk som skal koordineres både i forhold til hester og ledsagere.

Første gruppe har utvidet tid. På dette partiet er det i tillegg til ridning, stell og klargjøring av hesten. Det kreves på dette partiet at ungdommen er selvstendig og kan ta instrukser.

Har dere særskilte behov vi må ta hensyn til så send en mail til linda.haugland@autismeforeningen.no så vil vi prøve å tilstrebe å finne en løsning.

Gården ligger i naturskjønne omgivelser, like forbi Frotveit gård. Timene vil foregå både i innhegning og i fritt terreng/grusvei. Det vil bli anledning til å prøve trav, sitte i ulike stillinger på hesteryggen m. m. Vi erfarer at ridning er en fin aktivitet for personer med ASD uavhengig av alder og funksjonsnivå. Gården sørger for ledsagere og hester, og de vil tilstrebe mest mulig kontinuitet.

Eneste kravet for deltagelse er at man har en autismespekterdiagnose, samt at man er medlem i Autismeforeningen i Norge.

Autismeforeningen Hordaland tar ikke ansvar for eventuelle skader eller ulykker, all deltagelse er på eget ansvar.

Deltakere må selv ha med seg ride- eller sykkelhjelm til timene.

Adressen er Bontveitvegen 501, 5229 Kalandseidet.

Det er lite bussforbindelse til Bontveit og det er nødvendig med egen bil for å komme seg til gården.

Spørsmål rettes til Linda Haugland på mail linda.haugland@autismeforeningen.no eller SMS 928 18 562

Pris 800,- kroner i halvåret.Påmelding her: Riding Solbakken gård våren 2024