Friluftsleir for ungdom – unge voksne 16-25 år

13. - 15. okt 2023
Utløpt!
All Day

Vi har den glede å invitere til friluftsleir for ungdom – unge voksne i alderen 16 – 25 år med autismespekterdiagnoser (ASD)

Leiren arrangeres i samarbeid med Himmeljegerne, som ha lang erfaring i å arrangere denne typen friluftsleir.

Dette blir en aktiv og fin helg der du kan være sammen med andre med ASD. Friluftsaktivitetene vil for det meste foregå ute.

Hva vil skje?

Målet med leiren er at man kan møte andre unge med ASD, og å være en positiv og hyggelig opplevelse for deg. Leiren vil by på mange ulike aktiviteter som fisking, kajakk / kano padling, sette opp telt / lavvo, bålkunnskap og matlaging ute.

Dato: 13.-15. oktober 2023

Sted: Alten Lodge på Nikkihumpen i Alta

Målgruppe: Ungdom – unge voksne 16- 25 år

Påmeldingsfrist: 25. september 2023

Påmelding

For å kunne delta på friluftsleiren må du være medlem og ha betalt medlemskontingent for 2023.

Send påmelding til lokallagets e-post: finnmark@autismeforeningen.no

De som har fått plass på leiren vil få et brev hvor vi vil gi flere opplysninger og detaljer om oppholdet.

Et endelig og detaljert program sendes til de som har fått plass så snart det er klart.

Reise og opphold

Utgifter til reise dekkes i utgangspunktet av deltakere selv, men det er mulig å søke støtte til reisen fra lokallaget i etterkant. Da sendes søknad om å få dekket reiseutgifter til samme epost adresse som påmeldingen sendes til.

Autismeforeningen Finnmark har ingen mulighet til å ha ansvaret for den enkelte deltakere. Det er mulighet å ha med ledsager om det er nødvendig. Overnattingen skjer på leirstedet og du må kunne dele rom med andre deltakere. Egenandelen pr. deltager / ledsager er 1500,- Det er plass til 18-20 deltakere som om du får plass er det viktig at du faktisk kommer. Oppholdet varer fra ettermiddagen den 13. oktober og avsluttes ettermiddagen søndag 15. oktober.

Spørsmål kan rettes til: finnmark@autismeforeningen.no

Bilder fra tidligere leir med Himmeljegerne