Foredrag med Stian Orm og Jon Arne Løkke

11. jun 2024
18:00 - 20:00

Tema: Hvordan kan det tilrettelegges for mennesker med Autismespekter diagnoser i barnehage, skole, arbeid, bolig og avlastning?

Autismeforeningen i Vest-Agder lokallag inviteres til spennende foredrag med Stian Orm og Jon Arne Løkke.

Alle medlemmer i autismeforeningen og 5 utenforstående fra familien går gratis. Familiene inviterer dem de ønsker fra skole, jobb, avlaster, familie etc.

Stian Orm er en norsk forsker i psykologi og politiker fra Moss. Han forsker på psykisk helse og kognitiv utvikling hos barn og unge, med et spesielt fokus på nevroutviklingsforstyrrelser som autisme og ADHD.

Stian er selv autist og utagerte noe veldig i barneskolealder. Han ble plassert i barnehjem og spesialskole. Fremtiden så mørk ut og foreldrene så for seg en verst tenkelige utfall. Han begynte med samtaler hos dosent og atferdsanalytiker Jon Arne Løkke, etter det tok han igjen tapte skoleår ved å bruke et år ekstra på videregående skole. I dag er Stian nettopp ferdig med en doktorgrad i psykologi.

Jon Arne Løkke har i over 35 år jobbet med atferdsterapi, og har lang erfaring fra arbeid med barn, unge og voksne med autismespekterdiagnoser.

Påmelding med navn på deltakere innen 18. april til vest-agder@autismeforeningen.no