Fagdag i Alta 12. mars

Alta videregående skole

Skoleveien 15, 9510 Alta

Fagdag om Autisme

Autismeforeningen i Finnmark ønsker deg velkommen til en fagdag som gir dypere innsikt i autismespekteret. Dette arrangementet er spesielt rettet mot pårørende og fagpersoner som arbeider med personer med autisme.

Dato: 12. mars 2024
Tid: 08:30 – 15:30
Sted: Alta videregående skole

Foredragsholdere og temaer:

• Tage Lien fra Oslo Universitetssykehus kommer med sin ekspertise som sykepleier med videreutdanning i målrettet miljøarbeid og prosjektledelse. Han vil snakke om betydningen av tverrfaglig samarbeid i arbeidet med autisme og dele erfaringer fra sin tid som rådgiver og leder innenfor spesialisthelsetjenesten.
  • Jan Dølør, en engasjert far og tidligere leder av Autismeforeningen i Finnmark, vil gi et personlig perspektiv på utfordringene og milepælene i å oppdra et barn med autisme. Han vil dele sin reise fra diagnosetidspunktet til å støtte et selvstendig liv for sin sønn.
  • Himmeljegerne vil presentere sitt foredrag «Utfordring og mestring som igjen fører til stor glede». De vil dele inspirerende historier fra sine ekspedisjoner og hvordan disse erfaringene har bidratt til en hverdag der vi kan se muligheter før vi ser begrensninger.
  • BUL-TH Idrett vil sette søkelys på hvordan idrett kan være et verktøy for inkludering og samfunnsdeltakelse. De vil diskutere tilrettelegging av idrettsaktiviteter og hvordan man kan skape et miljø der idrettsglede og variasjon står i sentrum, slik at alle kan delta på sine premisser.

Viktig informasjon:

• Pris: 750,- for ikke-medlemmer. 500,- for medlemmer. Inkludert lunsj.
  • Kaffe og snacks er tilgjengelig i skolens kantine i pausene. Vær oppmerksom på at medbrakt kaffe ikke er tillatt i forelesningssaler/auditorium.
  • Påmeldingsfrist: Onsdag 6. mars.

Denne fagdagen er en mulighet til å utvide din forståelse av autisme gjennom personlige fortellinger, faglig innsikt og praktiske tilnærminger til inkludering. Vi ser frem til en dag med refleksjon, læring og dialog.

Meld deg på nå for å sikre din plass: https://www.letsreg.com/no/event/fagdagimars

For lokallag