Nyhetsbrev august 2009

Velkommen til AiN, Akershus fylkeslags første elektroniske nyhetsbrev.

Det er flott at så mange har meldt seg på nyhetsbrevet!! Fortsatt mangler vi mange, men vi håper å få med de fleste medlemmene pluss mange andre interesserte etter hvert. Vi regner med å sende ut nyhetsbrev oftere enn vi har sendt brev i papir. Det er enklere å legge ut på nettet når vi har noe vi vil informere om.

Det er ikke lenge til skolene starter etter sommerferien. I fylkeslaget er vi i full gang med planlegging av høsten. Invitasjoner kommer i nyhetsbrev (og pr.brev til de som har ønsket det) etter hvert som det nærmer seg. Invitasjoner blir også lagt ut på nettsiden under aktiviteter.

Vi minner også om at det fortsatt er mulig å støtte oss gjennom Grasrotandelen. Du kan oppgi org.nr. 992092785 til tippekommisjonæren, eller skrive ut strekkoden. Se artikkel på siden vår.

Dette skjer i løpet av høsten:

• Aktivitetskveld på Hurlumheihuset på Kolbotn.
Tid: Mandag 14. september.
Vi prøver Hurlumheihuset i stedet for Hoppeloppeland. Opplegget og aktivitetene er omtrent de samme som på Hoppeloppeland. Du kan lese mer her: http://hurlumheihuset.no/public/

• Klatring på Skøyen klatresenter.
Tid: Lørdag 19. september.
For ungdom og voksne fra 15 år og oppover. Det er nødvendig å ha med seg en som kan hjelpe til med klatringa. Kan være søsken, foresatte, venn, besteforeldre eller andre.

• Høstseminar.
Tid: Lørdag 17. oktober på Frogner grendehus.
Tema er: Rettigheter, og advokat Kristin Kramås vil være foredragsholder.

• Emma sansehus.
Tid: Begynnelsen av november

Vi har hatt trekning blant de som tegnet seg på nyhetsbrevet innen 17. mai. Vinnerne får tilsendt gavekort i posten. Vi gratulerer!

Marie fra Bærum vant 700,- kroner
og Grethe Engstrøm fra Lørenskog vant 300,- kroner.

Vi vil benytte anledningen til å ønske alle en fortsatt god sommer!!

Sommerhilsen fra styret

Vi fortsetter med å sende ut linker og tips vi mener er relevante sammen med nyhetsbrevet.

Tema: Sommerlesning

Obs! Autismeforeningen i Norge, Akershus fylkeslag er ikke ansvarlig for innhold på eksterne lenker. Kjøp og bestilling fra nettbutikkene gjøres på eget ansvar.

Her finner du både boktips og linker til nyhetsartikler, nye rapporter/masteroppgaver, og fine artikler om mennesker med autisme/Asperger.  Vi tipser også om et e-læringskurs om individuell plan.  Les hele artikkelen her.

Kommende i august

7.-9. august, ABA International Conference i Oslo, arrangert av Norsk atferds-analytisk forening.

26. august, Kompetente foreldre. Senter for helsefremmende arbeid inviterer til informasjonsmøte om "Kompetente foreldre," veiledningsgrupper for foreldre til barn med funksjonshemning eller kronisk sykdom. Møtet er 26.august, kl. 18.00 – 20.00 på Lærings- og mestringssenterets møterom på Ahus. Informasjon om tilbudet og kontaktinformasjon finnes her (bare se bort fra datoene i brevet og brosjyren).

28.-30 august,  Besteforeldrekurs. Autismeforeningen arrangerer Besteforeldre kurs på Rica Helsfyr Hotel. Påmelding fra 1. juli til 10. august. Første mann til mølla!

Merk kalenderen

28.-30 august – Besteforeldrekurs arrangert av AiN på Rica Helsfyr Hotel.

25.-27. september – Aspergertreff arrangert av AiN på Rica Helsfyr Hotel.
                             Til voksne over 20 år som selv har en Asperger diagnose.

17. oktober – Kurs om rettigheter arrangert av oss i Akershus fylkeslag.

13. november – Fagseminar arrangert av AiN på Rica Helsfyr Hotel.
                       Nærmere informasjon kommer i et seinere nyhetsbrev.