Nett-tv og nett-radio – på engelsk

National Autistic Society i Storbritannia har laget 6 kortfilmer om hvordan det kan være å ha autisme eller Asperger syndrom i diverse hverdagslige situasjoner.  Hver film har en alternativ versjon som viser hvordan folk uten autisme/AS opplever situasjonen.  Disse filmene gjør inntrykk!  De er på engelsk, men forholdsvis lette å  forstå.

Bussturen.  National Autistic Society sin kortfilm om hvordan en voksen på autismespekteret kan oppleve annerledes sanseinntrykk.

Første dag på jobben.  National Autistic Society i Storbrittania sin kortfilm om hvordan en voksen på autismespekteret kan slite med å gjøre et godt første inntrykk.

Lunsjpausen.  National Autistic Society sin kortfilm om hvordan en voksen på autismespekteret kan slite sosialt på jobben.

Mobbing.  Filmen viser hvordan en tenåring på autismespekteret kan reagere på mobbing.

Toget er forsinket.  National Autistic Society i Storbrittania sin kortfilm om hvordan en voksen på autismespekteret kan reagere når toget er forsinket.  På engelsk.

Uhellet.  En kortfilm om hvordan en voksen på autismespekteret kan reagere i en krisesituasjon.