Månedens rettighet – faktaark fra Faglig råd

Som en del av sitt rådgivende arbeid har Faglig råd skrevet en del faktaark om rettigheter og tjenester. Du finner en oversikt her.

Litt om Faglig råd

Faglig råd er en del av Autismeforeningen og består av 7 frivillige fagfolk. Faglig råd er bredt sammensatt, med representanter fra forskjellige helseregioner og yrker. Pr. i dag består Faglig råd av 2 jurister, 3 spesialpedagoger, en vernepleier og en psykolog.
Faglig Råd gir informasjon og veiledning til foreningens ansatte, tillitsvalgte og medlemmer. Faglig råd kan dessverre ikke overta ansvaret for individuelle saker eller følge slike saker over tid. Faglig råd har ikke instruksjonsmyndighet, og kommuner og andre involverte instanser har ingen plikt til å følge Faglig råds anbefalinger.
Kontakt med Faglig råd formidles via Autismeforeningens kontor. Ring veiledningstelefonen på 23 05 45 72 eller bruk kontaktinformasjonen her.

Litt om faktaarkene

Som en del av sitt rådgivende arbeid har Faglig råd skrevet en del faktaark om diverse rettigheter og tjenester. Klikk på linkene under for å gå til faktaarkene.
Opplæringsloven

Helse- og omsorgstjenester