Ungdomstreff for deg under 26 år

Er du under 26 år og interessert i å lære mer om demokrati, organisasjonsarbeid og interessepolitikk? Da er du hjertelig velkommen til Autismeforeningen i Norges Ungdomstreff!

Dato: 14.-16. juni 2024
Sted: Scandic Holmenkollen Park
Dette er en fantastisk mulighet til å møte likesinnede og utvide ditt nettverk, samtidig som du lærer og kan dele egne erfaringer. Programmet vil være en blanding av forelesinger, workshops, samt sosiale aktiviteter.

Vi planlegger å opprette et ungdomsråd i Autismeforeningen. Vi ønsker derfor å arrangere en workshop om hvordan deltakerne ønsker at barne- og ungdomsarbeidet i Autismeforeningen skal arrangeres. Samt hvordan en skal legge til rette for at flest mulig i målgruppen skal ha anledning til å delta samt bli hørt i prosessene.

Program (vi tar forbehold om endringer)
Fredag 14. juni
18.00 Oppmøte, presentasjon av alle deltakere og programmet for helgen.
20.00 Middag

Lørdag 15. juni
9.00 Frokost
10.00 Hvordan fungerer en organisasjon?
11.30 Aktuelt fra Autismeforeningen
13.00 Lunsj
14.00 Politisk påvirkning
16.00 Workshop – Hvordan skal barn og unge påvirke i Autismeforeningen?
19.00 Middag
21.00 Sosiale aktiviteter

Søndag 16. juni
9.00 Frokost
10.00 Workshop – Brukermedvirkning for ungdom
12.00 Oppsummering og evaluering
13.00 Lunsj og hjemreise

Meld deg på nå for en helg full av læring, engasjement og moro!

Søknad om deltakelse
Det kan være mange som søker, og det er kun 20 plasser.

For å kunne søke/delta på ungdomstreffet må du ha betalt medlemskontingenten for 2024 og være mellom 15-26 år.

Søknad sendes gjennom vårt søknadsskjema som du finner nederst på denne siden. De som får tilbud om plass, vil få et brev hvor vil vi gi flere opplysninger og detaljer om oppholdet. Et endelig og detaljert program sendes til de som har fått plass så snart det er klart. Alle som søker om plass til ungdomstreffet, vil få et svar fra oss uansett om man får plass eller ikke.

Svarbrevet blir sendt ut etter søknadsfristen som er 12. mai 2024.

Reise og opphold
Utgifter til reisen, opphold og måltider betales av Autismeforeningen. Flybilletter bestilles av sekretariatet i Autismeforeningen, og vi vil sette opp felles transport fra Gardermoen. Dersom du kommer med bil, må dette avklares/avtales med oss først.

Det er mulighet for å ha med ledsager hvis dette er nødvendig.

Overnatting skjer på hotellet.

Egenandelen pr. deltaker: 500 kroner.
Ledsager er gratis.

Annen informasjon
Har du har noen andre spørsmål som gjelder oppholdet, kan du kontakte sekretariatet på e-post: post@autismeforeningen.no

Arrangementet er støttet av Landsrådet for Norges barne- og ungdomsorganisasjoner (LNU)