Viktige invitasjoner

november.gif

November er en travel måned i fylkeslaget, og vi håper alle finner noe som frister!  Her får du en oversikt over arrangementene våre, med linker til invitasjonene.  Kun invitasjonen til Emma Sansehus har blitt sendt ut før (påmeldingsfristen er i morgen).  De andre invitasjonene er helt ferske!

Klatring på Vulkan klatresenter

Dette er et gratis tilbud til ungdommer over 14 år og voksne med diagnose. Alle som melder seg på må ha følge som kan ”styre tauet.”  Det kreves ingen spesialutstyr eller forkunnskaper — verken hos den som klatrer eller hos den som sikrer.  Det er alltid gøy å se noen klatre helt til topps, men det er like fint å se noen ta det første steget, tross høydeskrekk eller andre utfordringer.  For noen er det en stor seier bare å være på et nytt sted, sammen med nye mennesker. Vi er stolte over alle våre deltakere, og vi gleder oss til neste klatredag, lørdag 26. november kl. 12.  Bli med da vel!  Invitasjonen finner du her.

Hurlumheihuset/Megazone

Mandag 28. november leier vi Hurlumheihuset, et stort innendørs lekeland i Kolbotn. Lekeavdelingen passer til barn opptil 12 år, og laserspillavdelingen (Megazone) passer til ungdommer og unge voksne. Her er tre gode grunner til å prioritere treffet på Hurlumheihuset selv om du har masse annet på kalenderen i uke 48:

1.  Finnes det noe bedre sted for fysisk lek på en kald og mørk novemberkveld?  Neppe!  Barna blir røde i kinnene av morsomme fysiske utfordringer, og Hurlumheihuset er enda mer spennnende enn før — med en kul spiralsklie og masse andre nye lekeapparater.

2.  Det er lett å komme i kontakt med andre familier.  Selv om man ikke kjenner noen fra før blir det lett å komme i prat på en slik kveld!  Vi har nemlig hele stedet for oss selv, og det pleier å være bra oppmøte og trivelig stemning.  Hils på andre deltakere, hjelp søsken bli kjent med andre søsken og se om barnet kanskje kan få en ny venn.  Fylkeslaget stiller med representanter (bl.a. fra foreldregruppa i Follo), og vi gleder oss til å treffe akkurat deg og din familie!

3. Det er gratis. Hvis det skjærer seg og familien må avlyse eller dra hjem etter veldig kort tid, så er det ikke så farlig. Da er det bare å prøve igjen neste gang.

Vil du lese mer om arrangementet på Hurlumheihuset?  Invitasjonen er lagt ut her

Dialogkonferanse for barnehager

Konferansen finner sted tirsdag 22. november på Galleri Oslo.  Invitasjonen ble sendt til samtlige kommuner i Akershus og til en lang liste med private barnehager.  Vi vet dessverre at den ikke kommer fram til alle potensielle deltakere.  Derfor håper vi at dere som abonnerer på nyhetsbrevet kan videresende invitasjonen til barnehageansatte i egen kommune.   Invitasjonen finner du her.

Emma Sansehus

Lørdag 12. november arrangerer vi treff på Emma Sansehus i Sandvika. Det er en fin anledning til å oppleve noe gøy som familie, og samtidig bli kjent med andre i lignende situasjon. Det kan også være en koselig aktivitet sammen med støttekontakt, avlaster eller besteforeldre. Påmeldingsfristen er i morgen.  Klikk her for å lese invitasjonen — eller gå direkte til påmeldingsskjemaet.