Bokanmeldelse: Small Talk

Small Talk Boken «Small Talk» «Hvordan snakke om det meste med de fleste», er skrevet av Thomas Leikvoll og Erling Arvola, handler om hvordan man kan lære seg rett teknikk i ulike situasjoner når man skal «småprate».

Den utgis på Cappelen Damm, har 133 sider og koster kr.249,- pluss porto.

Boken inneholder 19 kapitler, som blant annet tar for seg ulike situasjoner man kan oppleve i livet. Den er veldig lettlest, og man kommer fort gjennom boken takket være enkle beskrivelser og flust med punktvise eksempler på hvordan man bør gå frem for å lykkes i å starte en samtale, uten at det blir direkte pinlig. Et kapittel handler om kroppsspråket, og hvordan vi signaliserer våre holdninger overfor den/de vi ønsker å prate med. Boken tar også for seg pinlige situasjoner som kan oppstå, og tips om hvordan du kan unngå disse.

Den er på mange måter veldig nyttig å ha i boksamlingen, og man vil kunne bruke denne til å oppnå suksess på de fleste arenaer man er på til enhver tid.

Boken er blitt omtalt også i God morgen Norge på Tv2 og i en nyttig artikkel på tv2. Artikkelen inneholder eksempler på småprat. NB:  Videoinnslaget fra 18. mai 2010 er dessverre ikke lenger tilgjengelig på nett-tv.

En annen bok i samme kategori er denne: «Kroppspråkets makt», som vi tidligere har anmeldt: Kroppspråkets makt