Avslutning, Kompetente foreldre

24. jan 2023 - 21. mar 2023
Utløpt!
18:00 - 21:00

Velkommen til «Kompetente foreldre,» et gruppetilbud som starter opp i januar 2023 og rettes mot foreldre til barn på autismespekteret. Gruppa møtes på Ahus fire ganger i løpet av senvinter/vår, fra kl. 18 til kl. 21. Hvis tidspunktet ikke passer, fyll ut påmeldingsskjemaet likevel for å vise interesse. Da kan vi sende deg informasjon når vi starter opp neste kurs.

Bakgrunn
«Kompetente foreldre» er et gruppetilbud utviklet av Senter for helsefremmende arbeid på Ahus. Formålet er å hjelpe foreldre til barn med forskjellige diagnoser med å bli bevisste på egne ressurser og finne egne løsninger for en bedre hverdag.

Akershus lokallag har gode erfaringer med tilbudet. Flere av lokallagets tidligere og nåværende styremedlemmer har deltatt på dette og anbefaler opplegget på det sterkeste. Vi ser at pappaene som har deltatt satte like stor pris på tilbudet som mammaene.

Våre deltakere i høst 2017 hadde følgende å si om tilbudet:
”Jeg ble mer bevisst egne tanker og følelser i gruppen, og våger å sette ord på dem.”
” Interessant og lærerikt. Vi pirket borti vanskelige ting på en god/trygg måte.”
”Oppdage at det som jeg føler og tenker er helt normalt; min innsats er bra nok!

Temaene som tas opp på lokallagets kurs er:

• Hvordan er det å være forelder til et barn på autismespekteret?

• Hva er viktig for meg?

• Hvordan opplever jeg følelsene mine, hva styrer meg?

• Hva gir meg energi? Hva tapper meg for energi? Hvilke egenskaper og ressurser har jeg?

• Aksept, kontakt og avlastning

• Hvordan er det å være meg?

Klikk her for å se en video om tilbudet.

Praktisk informasjon
Hvor:
Ahus i Lærings- og mestringssenteret (LMS). LMS er i hovedbygningen på Ahus, ikke langt fra resepsjonen. Man finner den på høyre side av «Glassgata» (hovedgangen). LMS er til venstre i bildet nederst i dette innlegget og er merket med grønn og hvit pil. Ahus er tilgjengelig med buss eller bil. På nettsiden til Ahus finner du et kart og nyttig informasjon om parkering.

Når:
Det er viktig at alle påmeldte kan komme på alle treff. Gruppa treffes følgende datoer fra kl. 18-21:
tirsdag 24. januar
tirsdag 7. februar
tirsdag 7. mars
tirsdag 21. mars

Pris:
Gratis for lokallagets medlemmer. Det serveres te, kaffe og frukt på alle treff. Gi beskjed om ev. allergier ved påmelding.

Påmelding:
Det er plass til 10 deltakere. Førstemann til mølla. Fyll ut skjemaet så snart som mulig, helst innen lørdag 14. januar 2023. Skjemaet er lagt ut her: https://forms.gle/KCbLbVagRWhhpAVGA

Spørsmål om kurset kan rettes Isabel Bergerseter tlf. 98655061 etter klokken 17 på hverdager.

Vi gleder oss stort. Velkommen skal du være! 🙂

Logg inn