Gratis skolewebinar

12. okt 2022
Utløpt!
15:00 - 17:00

Autismeforeningen i Norge, Akershus fylkeslag inviterer til tre gratis skolewebinarer i høst 2022.

Alle tre webinarene handler om de samme temaene, men det første webinar er tilpasset barneskoleansatte, mens de andre er tilpasset ansatte på ungdomsskoler og videregående skoler. Alle kan delta, uansett hva slags skole eller tjeneste man jobber på, og uansett om man er ansatte, pårørende, student eller bare nysgjerrig. Ingen forkunnskaper kreves.

Årets temaer er:

• Ufrivillig skolefravær (også kalt skolevegring), f.eks. hvordan støtte en elev på autismespekteret som endelig klarer å møte på skolen etter lang tids ufrivillig fravær.
  • Tilrettelegging, f.eks. hvordan tilrettelegge for mer praktisk læring, med praktiske eksempler på tilrettelegging.
  • Styrker og interesseområder (også kalt særinteresser), f.eks. hvordan bruke elevens interesser for å bygge relasjoner og øke læringsutbyttet.
  • Sosial mestring, f.eks. hvordan sette relevante mål i IOPen.

Når:

Foredragene sendes følgende datoer i høst 2022:

Hvor:

Seminarene sendes live på Zoom eller Microsoft Teams. Alle som er påmeldt innen fristen vil få en e-post med en link til webinaret, senest dagen før.

Pris:

Gratis.

Påmelding:

Fyll ut påmeldingsskjemaet (https://forms.gle/B2PuCH1LkmrYmyUc9) i god tid før det første webinaret som du er interessert i. Du trenger bare å sende én påmelding selv om du ønsker å delta på flere webinarer.

• Frist 12. oktober = mulighet til å delta 12.10, 2.11 og/eller 14.11
  • Frist 31. oktober = mulighet til å delta 2.11 og/eller 14.11
  • Frist 10. november = mulighet til å delta 14.11

Spørsmål?

Ta kontakt med oss ved å sende en epost til akershus@autismeforeningen.no.
Du kan også ringe eller sende en SMS til tlf. 480 50 178.

For lokallag