Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Trygg der jeg bor

19. april 2018 kl. 09:30 - 15:30

Velkommen til dagskonferansen «Trygg der jeg bor» 19. april 2018, med fokus på barn og unge som er utsatt for vold og overgrep. Vi ønsker å samarbeide med deg i arbeidet med å skape et bedre tjenestetilbud til disse barna og ungdommene. Konferansen er et samarbeid mellom RVTS Midt, RKBU Midt-Norge – Regionalt kunnskapssenter for barn og unge, Fylkesmannen i Trøndelag og Fylkesmannen i Møre og Romsdal.

Se oppdatert program og meld deg på:

Målgruppe:
Rådmenn, ledere og mellomledere i kommunen og spesialisthelsetjenesten, barnehageeiere og skoleeiere, samt barnehageledere og skoleledere, NAV,BUP, Politi og Barnehus.

I regjeringens handlingsplan mot vold i nære relasjoner 2014-2017 oppfordres kommunene til å utarbeide kommunale handlingsplaner for å imøtekomme kravene om bedre systematikk i dette viktige arbeidet. Det er økt fokus på forankring, samhandling og effektivisering der blant annet e-læring er ett av tiltakene. Nå har vi gleden av å invitere deg til en lansering av tre helt nye digitale kunnskapsressurser som har kommunalt ansatte som målgruppe.

På konferansen vil du få:
– Presentasjon av tre nye kunnskapsressurser
– Presentasjon av lokale tilbud og nyere forskning på fagfeltet
– Presentasjon av handlingsplaner som verktøy for å systematisere arbeidet med vold og overgrep i kommunen
– Tid til mingling og nettverksbygging
– God servering

Vi takker for godt samarbeid i ulike prosjekter, programmer og kompetanseløft i kommuner i vår region og ser fram til å se deg på konferansen den 19. april.

Scandic Nidelven
Havnegata 1-3