Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Tønsbergkonferansen 2016

1. juni 2016 - 3. juni 2016

Nasjonal autismekonferanse for femte gang – Tønsbergkonferansen

Det inviteres til Nasjonal Autismekonferanse på Oseberg Quality Hotel Tønsberg (bildet) 1.-3.juni 2016.

Dette er den femte konferansen som avholdes. Den første konferansen – Asperger syndrom og samtidige psykiske lidelser ble avholdt i 2008. De første konferansene fokuserte på et eller noen få tema. Fra 2014 har målsettingen vært å dekke hele livsløpet og hele bredden av tema knyttet til diagnoser innen autismespekteret, og konferansen fikk navnet ”Tønsbergkonferansen”.

Arrangørene håper å etablere et fast møtested for fagpersoner, forskere og andre interesserte som kan inspirere til fagutvikling, forskning og god klinisk praksis til beste for mennesker med diagnoser innen autismespekteret. Gode tilbakemeldinger og entusiamse under og etter konferansen gir inspirasjon til å fortsette å arrangere Tønsbergkonferansen hvert andre år.

Arrangører er NevSom – Nasjonalt kompetansesenter for Nevroutviklingsforstyrrelser og Hypersomnier (tidligere Autismeenheten og NK) og Regional kompetansetjeneste for Autisme, ADHD, Tourette syndrom og narkolepsi i Helse Sørøst ved Oslo Universitetssykehus og Glenne regionale senter for autisme, Sykehuset i Vestfold.

Arrangørene har et spesielt ansvar for forskning, fagutvikling og kompetansespedning, og konferansen er et ledd i denne satsingen.

Program

Programmet for konferansen i 2016 vil bestå av forelesninger fra internasjonalt anerkjente forskere, norske sentrale fagpersoner samt kortere presentasjoner etter innsendte sammendrag. Last ned programmet her. Her finner du også praktisk informasjon om hotellet med mer.

Påmelding

Bindende påmelding. Pek på lenken til påmelding her og følg instruksen som kommer opp.

Oseberg Quality Hotel Tønsberg
Ollebukta 3