Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Tilknytningsteori i arbeid med små barn og deres familier – Om bruk av Circle of Security (COS) – Trygghetssirkelen 2015

19. mai 2015 kl. 10:00 - 20. mai 2015 kl. 15:00

Kurset har som målsetting å forankre tilknytningsteori i fagutøveres daglige arbeid. Begrepet tilknytning er nå blitt et hyppig anvendt begrep. Det er viktig å kvalitetssikre bruken av tilknytningsbegrepet gjennom en dypere forståelse av hva tilknytning er.

Kursinnhold

Forskning omkring tilknytning har pågått i omkring 50 år. Circle of Security – Trygghetssirkelen er en brukervennlig modell designet for å lære bort tilknytningsteori til foreldre og fagpersoner på en pedagogisk og enkel måte. På den måte kan viktig informasjon om tilknytningsteori nå ut til de som trenger det. Kurset vil gi en innføring i tilknytningsteori belyst gjennom Circle of Security – Trygghetssirkelen. Film av foreldre og barn vil gi eksempler på ulike tilknytningsmønster. Implikasjoner for arbeidet med barn og deres familier vil også bli belyst.

Forelesere

Psykologspesialistene Hilde Melsom og Astri Lindberg

Kursansvarlig

Seksjonsleder Hanne Holme