Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Stiftelsen Dam: Søknadsfrist skissesøknad for Forskning

15. februar

Autismeforeningen i Norge (AiN) er søkerorganisasjon for Stifltensen Dam. Har du et spennende prosjekt du/dere ønsker å søke støtte til finnes det flere ordninger: https://www.dam.no/ordninger/

Forskning er stiftelsens nest største program. Formålet med Forskning er å gi støtte til helseforskning rettet mot målgrupper i Norge som bidrar til å fremme levekår, fysisk og psykisk helse, mestring, livskvalitet eller sosial deltakelse. Forskningsprogrammet finansierer forskerstillinger, og det kan søkes om støtte til PhD- og postdoktorstillinger. Også dette programmet krever samarbeide med en godkjent søkerorganisasjon som AiN.

Forskningsprogrammet har en todelt tildelingsprosess, med en prekvalifiseringsrunde der søkere sender inn en forenklet skissesøknad. Etter ca. to måneder vil man få svar på søknaden, og en eventuell invitasjon om å sende mer informasjon om prosjektet.

Dersom du ønsker å søke på denne utlysningen må du sende en prosjektskisse til post@autismeforeningen.no senest 15. januar, for behandling i Sentralstyret.

Du kan lese mer om utlysningen her: https://www.dam.no/forskning/

Viktige datoer for Forskning:

• januar: Søknadsskjema åpnes
  • februar: Søknadsfrist