Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Sosial fobi: Boostersamling

7. mai 2015

Kursinnhold

Dag 1 er noe mer grunnleggende og godt egnet for 1. linjen (men hvor også terapeuter som ønsker en innføring i tematikken/oppfriskning kan komme) og rettet mot forståelse og utvikling av fenomenet, samt enkel bruk av ABC-modellen og presentasjon og trening i forebyggingsprogrammet.
Dag 2 er for erfarne KAT-terapeuter og med fokus på utredning, kasusformulering og terapitrening/øvelser/rollespill og bruk av video.

Foreleser(e)

Tore Aune har forsket på sosial angst og forebygging blant barn og unge, og fikk Årets doktorgrad 2009 for sin doktoravhandling «Prevention of Social Anxiety in Older Children and Young Adolescents» . Denne dreier seg om sosial angst og forebygging blant barn og unge, og bygger på studier av 1750 barn i alderen 11 – 15 år.  Aune har fått stor oppmerksomhet verden rundt for sin forskning om overdreven beskjedenhet blant barn og unge. Han  er den første forskeren som påviser at forebygging virker på sosial angst, noe som igjen gjør at psykologer og andre kan bli mer presise i hvordan de skal drive forebyggende arbeid. Riktig hjelp i ung alder viser seg å kunne forebygge depresjoner i voksen alder.

Kursansvarlig(e)

Kristin Martinsen, studieleder RBUP og Barbro Fedøy, studiekonsulent ved RBUP.

Målgruppe

For deg som jobber med barn og unge med overdreven sjenanse og sosial angst (helsesøstre, ansatte ved PPT eller andre kommunale tjenester, BUP, sosiallærere og andre interesserte i skolen)

RBUP Øst og Sør
Gullhaugveien 1-3