Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Sommerleir for barn og ungdom 2014 — kurs 1

22. juni 2014 - 28. juni 2014

[stextbox id=»NB» float=»true» align=»right» width=»300″]Dette er en sommerleir forbeholdt barna til foreldrene som deltar på Autismeenhetens Lærings- og mestringskurs 1. Klikk her for informasjon om kurset.[/stextbox]På dagtid når foreldrene er opptatt med Lærings- og mestringskurs 1 vil Autismeforeningen arrangere dagtilbud – ”sommerleir” – for alle barna med diagnose og deres søsken.

Barna og ungdommene blir tatt hånd om av praktikanter under kvalifisert ledelse av praktikantledere. Vi skaffer praktikanter slik at alle med diagnose får en en-til-en kontakt, mens søsken kan deles inn i mindre grupper på 2-4 personer i forhold til en praktikant.

Aktivitetene for barna består av lek og spill, padling, fjellklatring, ridning, grilling, lavvotur, tur til et badeland, besøk på Hunderfossen.

Sommerleiren er forbeholdt barna til de som kommer med på Autismeenhetens Lærings- og Mestringskurs. Det er ikke mulig å søke på bare sommerleiren.

Start:
22. juni 2014