Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Hendelser

« All Hendelser

Kultursensitivitet i møte med nevroutviklingsforstyrrelser

4. desember kl. 09:00 - 16:00

Hva ser vi? Hva gjør vi? Hvordan kommuniserer vi?

… i møte med personer med nevroutviklingsforstyrrelser som har ikke-norsk bakgrunn? Et annet morsmål enn norsk? En uvant forståelse av utfordringer og vansker? Hvordan legge til rette for god kommunikasjon? Hva innebærer kulturell sensitivitet i utredning og oppfølging av pårørende og barn, unge og voksne med ADHD, Tourettes syndrom eller autisme?

Målgrupper

Spesialisthelsetjenesten innen psykiatri, habilitering og somatikk, kommunal helsetjeneste, brukerorganisasjoner og interesserte.

Foredrag

• Kultursensitivitet v/Ragnhild Magelssen (Folkehelsinstituttet)
  • Utredning av barn og unge v/Anette Mølmen (Kapellveien habiliteringssenter, OUS & RHABU)
  • Utredning av voksne v/Zhinoo Amiri (Avdeling for nevrohabilitering, OUS)
  • Oppfølging og tiltak – Hvordan kan utfordringene møtes? v/Kjell-Ole Myrvoll (Universitetssykehuset Nord-Norge & BUP SJøvegan)

Pris; kr 300,-

Påmelding; Klikk her

Konferansen arrangeres av de regionale enhetene for autisme, ADHD, Tourettes syndrom og NevSom. Konferansen avholdes også i Tromsø (20. november), Trondheim (21. november) og Bergen (5. desember).
For de som ønsker å følge konferansen via strømming kan dere melde dere på arrangementet som gjennomføres i Trondheim 21. November 2019. Denne dagen er det Regionalt fagmiljø for autisme, ADHD, Tourettes syndrom og narkolepsi i Helse Midt som står som arrangør

Lenke til påmelding :

RBUP – Nydalen