Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Hjelp til dem som ikke vil ha hjelp

23. april 2018 kl. 16:00 - 19:30

Hvordan hjelper vi mennesker som trenger psykiatrisk behandling, men som ikke ønsker det?
Dette er et vanskelig tema som angår mange. Det gjelder pasienter, men ikke minst gjelder det pårørende som ser at deres kjære har det vondt. Mange deltar i den offentlige debatten om utfordringene i psykiatrien. På dette arrangementet vil vi høre fra ulike sider i den norske debatten: Nestleder i Stortingets Helse- og omsorgskomite Sveinung Stensland, avdelingsoverlege Petter Andreas Ringen ved døgnbehandlingen for psykisk helsevern for voksne på Oslo Universitetssykehus, avdelingslege Jon Johnsen ved akuttpsykiatrisk enhet på Blakstad sykehus, og Ellen Eriksen fra Pårørendesenteret i Oslo (PIO) og Landsforeningen for pårørende inne psykisk helse. Dere vil også møte Pall Matthiasson fra Landshospitalet i Reykjavik som vil snakke om praktiske og etiske sider ved påtvungen behandling. Hans foredrag er på engelsk. Møteleder er Dawn Peleikis. Det blir anledning til spørsmål og diskusjon. Møtet arrangeres av Hjernerådet og Nansen Neuroscience Network i samarbeid med Janssen, Otsuka og Lundbeck.
Vi starter det hele med mat og mingling kl. 16.00.
Møtet er gratis, men det er påmelding til Bjarte Reve: bjarte.reve@nansenneuro.net

Dato:
23. april 2018