Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Frokostmøte – Tema: Funksjonshemmede i jobb?

24. april 2018 kl. 08:30 - 11:30

Bakgrunn: Regjeringen vil senke terskelen for deltakelse i arbeidslivet. Tross velvilje, innsats og store summer til virkemidler er ikke flere funksjonshemmede kommet i jobb. Arbeids- og sosialministeren åpner for å skrote IA-avtalen og tenke nytt. Vi tar debatten! Les vår artikkel Nå er det på tide med flere personer med funksjonsnedsettelser i jobb:

Program:
8.30 Frokosten starter
09.00 – 09.15 Velkommen og intro til dagens tema ved Anders Midtsundstad og Jakob Djupvik, Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser
09.15 – 09.45 «Slik får vi flere unge med funksjonsnedsettelser i jobb», Bjørn Hvinden, NOVA, OsloMet (Tidl. Høgskolen i Oslo og Akershus)
09.45 – 10.00 Spørsmålsrunde
10.00 – 10.15 Pause med påfyll
10.15 – 10.45 «På vei til å bli ufør – mot sin vilje», Camilla Lyngen, styreleder Unge Funksjonshemmede
10.45 – 11.00 Spørsmålsrunde
11.00 – 11.30 Vi tar debatten!
11.30 – 11.45 Oppsummering og avrunding.
___________________________________________________
Praktisk:
Dato/Tid: 24. april, 2018, kl. 9.00-11.30. Frokost serveres fra kl. 8.30.
Sted: Litteraturhuset, Wergelandsveien 29, 0167 Oslo, Møterom: Amalie Skram
Inngangen er på bakkeplan, til høyre for hovedinngangen. Litteraturhuset er godt tilrettelagt for alle og foredragene vil bli tolket på tegnspråk.
Lenke til påmeldingsskjema: https://easyfact.no/reply/vefzwfnwgd, påmeldingsfrist: 17.04.18
___________________________________________________
Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser ønsker å arrangere to frokostmøter hvert år på Litteraturhuset i Oslo, vår og høst.
På denne måten ønsker Kompetansetjenesten å komme i nærmere kontakt med brukerorganisasjoner, myndigheter og andre som jobber med barn, unge og unge voksne med funksjonsnedsettelser.
For å nå flest mulig vil vi tilstrebe oss på å få til strømming av arrangementene for alle som ikke kan komme til Litteraturhuset.
For de som kommer til Litteraturhuset, ber vi om at de oppmøtte tar hensyn til folk med allergier og unngår å bruke kroppsprodukter med parfyme.

Litteraturhuset
Wergelandsveien 29