Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Hendelser

« All Hendelser

• Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Felleskonferansen 2018: Nevroutviklingsforstyrrelser og atferd som utfordrer

13. november

|Gjentakende Hendelse (Se alle)

One event on 13. november 2018 at 12:00am

One event on 26. november 2018 at 12:00am

One event on 27. november 2018 at 12:00am

NOK100

Nevroutviklingsforstyrrelser er en felles betegnelse for diagnosene ADHD, Autismespekterforstyrrelser og Tourette syndrom.

Mange personer med en eller flere av disse diagnosene har atferd som kan utfordre de som er rundt dem. Det kan for eksempel dreie seg om sosiale utfordringer, vegring, søvnvansker, spisevansker, aggresjon, utagering og psykiske tilleggslidelser.  Konferansen fokuserer på disse utfordringene hos personer med nevroutviklingsforstyrrelser og et normalt eller høyt evnenivå, i aldersspennet fra skolebarn til voksne.

Forelesningene vil belyse hvordan atferd som utfordrer kan gjenkjennes, forstås, forebygges og behandles.

For mer informasjon, se her. For å laste ned informasjon om konferansen, se her.

Målgruppe

Hovedmålgruppa er ansatte i spesialisthelsetjenesten; psykiatri, habilitering og somatikk, men er aktuell også for kommunal helsetjeneste, brukerorganisasjoner og andre interesserte.

Konferansen gjennomføres i fire byer i Norge i november 2018. Det vil også være mulig å følge konferansen som videokonferanse.

RBUP Øst og Sør
Gullhaugveien 1-3