Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Epilepsi og autisme

1. februar 2016 kl. 09:30 - 2. februar 2016 kl. 15:45

|Gjentakende Arrangement (Se alle)

Blant mennesker med autismespekterforstyrrelser, er sannsynligheten for å få epilepsi betydelig høyere enn hos befolkningen ellers. Kombinasjonen av autisme og epilepsi kan også gi noen ekstra utfordringer, utover det som følger av diagnosene hver for seg. I tillegg, kan være vanskelig å skille symptomer som knytter seg til epilepsi fra symptomer som knytter seg til autisme.

Nå skal Spesialsykehuset for Epilepsi (SSE) hode kurs om denne dobbeltdiagnosen for foreldre, besteforeldre og andre nærpersoner som trenger kunnskap.

Påmeldingsfristen er 20. januar, og man kan sikre seg en plass ved å sende epost til lms-ake@ous-hf.no. Mer informasjon og program kan man finne i SSE sin aktivitetskalender på epilepsi.no.

Pris:
Foreldre betaler kun en egenandel på kr 320,-, men kurset er gratis for de som har barn under 16 år eller har frikort. Andre deltakere betaler kr 500 som dekker lunsj og informasjonsmateriell.
Foreldre får dekket reiseutgifter etter Lov om spesialisthelsetjenesten § 5.5. Kontakt ditt Pasientreisekontor på tlf.: 05515, eller gå inn på www.pasientreiser.no, før du bestiller reisen. Videre dekkes overnatting med inntil kr 520,- og kost med kr 205,- (også av
Pasientreiser).