Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Dagskonferanse om søvn og søvnproblematikk ved autisme, ADHD og Tourettes

5. juni 2014 kl. 09:00 - 16:15

Helse Midt-Norge RHF inviterer til dagskonferanse med fokus på søvnsykdommen narkolepsi og søvnproblematikk ved autisme, ADHD og Tourettes syndrom.

Målgruppe for konferansen er leger, psykologer og ander faggrupper som møter, diagnostiserer og behandler pasienter med autisme, ADHD, Tourettes syndrom og /eller narkolepsi.

Godkjenninger: NPF: 7 timers vedlikeholdsaktivitet for spesialister. Legeforeningen: Spesialitet i barne- og ungdomspsykiatri 7 timer spesialiseringskurs, 7 timer spesialistenes etterutdanning; Spesialiteten i psykiatri: 7 timer spesialiseringskurs og 7 timer spesialistenes etterutdanning; Allmennleger: 7 valgfrie kurspoeng i etter- og videreutdanningen; Barnesykdommer: 6 timer spesialiseringskurs 6 timer i spesialistenes etterutdanning.

Målet med konferansen er å gi deltakeren generell kompetanse om søvnvansker og kompetansen til å gjenkjenne og behandle søvnvansker hos pasienten med autisme, ADHD og Tourettes syndrom. Narkolepsi er en søvnsykdom som har vist økt forekomst etter Pandemrix-vaksineringen i 2009 og en egen forelesning vil ta for seg status for sykdommen i Norge, oppdatert forskning på tilstanden, behandling og hvilke kjennetegn som kan gi grunnlag for mistanke om at de foreligger narkolepsi.

Deltakeravgift er kr. 600 inkluderer lunsj. Avgiften faktureres i etterkant.
Reise og opphold dekkes av den enkelte. Hvis dere ønsker å overnatte på konferansehotellet oppgi bestillingskode: helsemidt050614 Påmelding: Trykk her

Eller send mail til: ann.harriet.dalen@helse-midt.no

Påmeldingsfrist: 12.mai 2014

Dato: