Regionale, nasjonale og internasjonale arrangementer. (For lokale kurs og arrangementer, se fylkeslagenes nettsider.)

Laster Hendelser

« All Hendelser

• Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Aspergertreff 2018

14. september - 16. september

Bilde av Holmenkollen Park Hotel

Invitasjon til treff for voksne personer som har Asperger syndrom

Denne invitasjonen med søknadsskjema finner du som pdf-fil her: Invitasjon 2018 Holmenkollen Park.

Autismeforeningen i Norge inviterer deg som medlem til årets treff for voksne som har diagnosen Asperger syndrom (AS). Dette er ikke et fagseminar, men et treff der voksne personer med AS kan møte andre med samme diagnose.

Arrangementet foregår i en samlet gruppe på ca. 25 personer (inkl. arrangør og forelesere). Det er viktig at du tenker over om treffet, og det å reise alene til Oslo føles hyggelig og ikke blir en stressende opplevelse. Vi forventer at du deltar på hele arrangementet.

Målet med treffet er å møte andre med AS, og være en positiv og hyggelig opplevelse for deg. I tillegg at du kanskje får lære litt mer om det å ha – og å leve med AS.

Autismeforeningen har ingen mulighet til å ha det medisinske ansvaret for den enkelte deltakeren. Treffet er for deg som klarer deg uten en ledsager. Nedre aldersgrense for å delta på treffet er 21 år.

For å kunne søke/delta på Aspergertreffet må du ha betalt medlemskontingenten for 2018. Dersom du har vært med på et treff tidligere vil du ikke få tilbud om plass på årets treff, og trenger derfor ikke å søke om plass.

De som får tilbud om å få delta på treffet, skal møte på Scandic Holmenkollen Park hotell mellom kl. 15.30 og kl. 16.30 på fredag 14. september 2018.

Gjennom helgen vil det bli satt av mye tid til å prate sammen. Fagpersoner og Autismeforeningens Ressursgruppe for mennesker med ASD vil være til stede hele tiden. Det vil bli forskjellige innlegg om aktuelle temaer.

Utgifter til reisen (fly, tog, buss, og i enkelte tilfeller bil, men ikke taxi), hotellopphold og måltider betales av Autismeforeningen. Dersom du kommer med bil må dette avklares/avtales med oss først.

Alle som søker om plass på treffet vil få et svar fra oss, svarbrevet blir sendt ut senest i uke 33. De som får plass på treffet vil få et brev hvor vil vi gi flere opplysninger og detaljer om oppholdet. Et endelig og detaljert program sendes til de som har fått plass på treffet så snart det er klart.

Hvis du er interessert å delta må du søke skriftlig.

Søknadsskjemaet skal sendes til:

Autismeforeningen
Postboks 6726 Etterstad
0609 Oslo

Utfylt søknadsskjema kan også sendes til oss pr epost som et scannet dokument til:   post@autismeforeningen.no

Frist for å søke plass på årets Aspergertreff er 30. juli 2018.

Svar på om du har fått plass eller ikke vil bli sendt ut senest: uke 33

Det er alltid mange som søker, og det er kun 20 plasser. Det er derfor viktig at hvis du får tilbud om plass på treffet at du faktisk kommer.

Hvis du ikke kan komme etter at du har fått tilbud om plass, er det viktig å gi beskjed senest 1. september slik at en annen kan få plassen.

Treffet varer fra fredag ettermiddag og avsluttes etter lunsj på søndag.

Har du har noen andre spørsmål vedrørende treffet, kan du kontakte Ellen Støa på e-post: ellen@autismeforeningen.no

Start:
14. september