Laster Hendelser

« All Hendelser

• Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Søskentreff (Ski)

25. september kl. 19:00 - 21:30

Velkommen til høstens første søskentreff for barn, ungdommer og unge voksne. Vi starter kl. 19 og avslutter rundt kl. 21.30, men det er helt i orden å reise hjem tidlig.

Beskrivelse

Hensikten med tilbudet er «likepersonsarbeid» gjennom lystbetonte aktiviteter og samtaler. Fokuset er på det å være søsken til barn/voksne med autismespekterdiagnoser – på godt og vondt.

Vi har allerede fått mange positive tilbakemeldinger fra vårens deltakere og deres foreldre. Vi håper at flere søsken prøver ut tilbudet.
Vi er klare for å ta imot opptil 30 søsken totalt, delt etter alder:

• Gruppe 1, ca 7-13 år
  • Gruppe 2, 14-ca 25 år.

Gruppene ledes av voksne søsken (som var foredragsholdere i foreldregruppa tidligere i år). Vi bruker lillestua og kjøkkenet på Waldemarhøy til gruppene. Veien blir til mens vi går, men lederne pleier å holde en innledning på ca 15 minutter så blir det spørsmål, samtaler, spill, snacks, frukt osv. 25. september lager gruppa toast.

Når og hvor:
onsdag 25. september 2019 på Waldemarhøy.
Vi starter kl. 19.00.
Deltakerne kan dra hjem når det passer, senest kl. 21.30
Adressen er Waldemarhøyveien 13, 1400 Ski.  Waldemarhøy ligger veldig sentralt i Ski med svært gode parkeringsmuligheter. Det er også kort å gå fra stasjonen. Se kart.

Kontaktinformasjon og påmelding

Påmelding er fint men ikke påkrevd. Det er viktigst å ta kontakt hvis deltakeren har matallergi eller hvis mor/far ikke har deltatt på våre foreldretreff før. Send en epost til follo.ain.akershus@gmail.com eller ta kontakt med Isabel på tlf. 986 55 061.

Du kan også komme i kontakt med oss gjennom facebookgruppa Autismeforeningen i Follo.

Hva med foreldrene?

Søskengruppene snakker en del om vanskelige følelser som kan være vanskelig å fortelle om når foreldre er til stede. Derfor kan ikke foreldrene være med i rommet, men de kan gjerne være tilgjengelig i rommet ved siden av, der foreldregruppa har sitt eget opplegg. Foreldretreffet begynner kl 19 30, men kaffen er klar fra kl 19.  Les mer om foreldretreffet her.

Kommende treff

Søskentreff arrangeres igjen tirsdag 22. oktober, tirsdag 12. november og onsdag 11. desember (med forbehold om endring).

Dato:
25. september