Laster Hendelser

« All Hendelser

Søskentreff (Ski)

12. november kl. 19:00 - 21:30

|Gjentakende Hendelse (Se alle)

One event on 12. november 2019 at 19:00

One event on 11. desember 2019 at 19:00

Velkommen til høstens søskentreff for barn, ungdommer og unge voksne. Vi starter kl. 19 og avslutter rundt kl. 21.30, men det er helt i orden å reise hjem tidlig.

Beskrivelse

Hensikten med tilbudet er «likepersonsarbeid» gjennom lystbetonte aktiviteter og samtaler. Fokuset er på det å være søsken til barn/voksne med autismespekterdiagnoser – på godt og vondt.

Vi har allerede fått mange positive tilbakemeldinger fra vårens deltakere og deres foreldre. Vi håper at flere søsken prøver ut tilbudet.
Vi er klare for å ta imot opptil 30 søsken totalt, delt etter alder:

• Gruppe 1, ca 7-13 år
  • Gruppe 2, 14-ca 25 år.

Gruppene ledes av voksne søsken (som var foredragsholdere i foreldregruppa tidligere i år). Vi bruker lillestua og kjøkkenet på Waldemarhøy til gruppene. Veien blir til mens vi går, men lederne pleier å holde en innledning på ca 15 minutter så blir det spørsmål, samtaler, spill, snacks, frukt osv.

Når:
Vi arrangerer tre søskentreff før jul:

• tirsdag 22. oktober 2019
  • tirsdag 12. november 2019
  • onsdag 11. desember 2019 (vi satser på noe moro)

Vi starter kl. 19.00. Deltakerne kan dra hjem når det passer, senest kl. 21.30

Hvor:
Waldemarhøy.
Adressen er Waldemarhøyveien 13, 1400 Ski.  Waldemarhøy ligger veldig sentralt i Ski med svært gode parkeringsmuligheter. Det er også kort å gå fra stasjonen. Se kart.

Kontaktinformasjon og påmelding

Påmelding er fint men ikke påkrevd. Det er viktigst å ta kontakt hvis deltakeren har matallergi eller hvis mor/far ikke har deltatt på våre foreldretreff før. Send en epost til follo.ain.akershus@gmail.com eller ta kontakt med Isabel på tlf. 986 55 061.

Du kan også komme i kontakt med oss gjennom facebookgruppa Autismeforeningen i Follo.

Hva med foreldrene?

Søskengruppene snakker en del om vanskelige følelser som kan være vanskelig å fortelle om når foreldre er til stede. Derfor kan ikke foreldrene være med i rommet, men de kan gjerne være tilgjengelig i rommet ved siden av, der foreldregruppa har sitt eget opplegg. Foreldretreffet begynner kl 19 30, men kaffen er klar fra kl 19.  Les mer om foreldretreffene her.

Dato:
12. november