Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Oppstart, Kompetente Foreldre på nettet

29. april kl. 20:00 - 21:30

Velkommen til «Kompetente foreldre»! I år arrangerer vi foreldretilbudet på nettet – da slipper deltakerne å finne barnevakt eller utsettes for smitte.

Bakgrunn

«Kompetente foreldre» er et gruppetilbud utviklet av Senter for helsefremmende arbeid på Ahus. Formålet er å hjelpe foreldre til funksjonshemmede barn bli bevisste på egne ressurser og finne egne løsninger for en bedre hverdag. Autismeforeningen i Akershus har arrangert kurset hvert år siden 2017, med gode tilbakemeldinger:

”Jeg ble mer bevisst egne tanker og følelser i gruppen, og våger å sette ord på dem.”
” Interessant og lærerikt. Vi pirket borti vanskelige ting på en god/trygg måte.”
”Oppdage at det som jeg føler og tenker er helt normalt; min innsats er bra nok!”

Tilbudet passer like godt for pappaer som mammaer. Se en video om tilbudet her. Les mer på  Kompetente foreldres facebookside og nettside.

Praktisk informasjon

Hvor:

Gruppa treffes digitalt via Microsoft Teams. Det er lett å komme i gang med Teams. Du trenger bare:

• nettilgang
  • en link til møtet
  • en mobil, et nettbrett eller en datamaskin med webkamera og mikrofon
  • et skjermet sted (slik at utenforstående ikke forstyrrer samlingene eller fanger opp det som blir sagt).

Det holder å bruke nettleseren på PCen/enheten, men Teams-appen kan være mer brukervennlig. Last den ned gratis i god tid før møtet. Det anbefales å bruke kamera, men det er ikke påkrevd.

Når:

Vårens gruppe treffes følgende datoer fra kl. 20 til cirka kl. 21.30:

• torsdag 29. april 2021
  • torsdag 11. mai 2021
  • torsdag 27. mai 2021
  • tirsdag 8. juni 2021

Det første treffet har fokus på å bli kjente og trygge på hverandre. Gjennom våren blir følgende temaer tatt opp (husk at alle har taushetsplikt):

1. Meg som forelder: Hvem er jeg; hva er viktig for meg?
  2. Mine følelser og reaksjoner, også i kontakt med andre: Hvordan har jeg det og hvem er jeg sammen med?
  3. Sterk i eget liv: mine ressurser og muligheter

Målet med samlingene er å dele opplevelser og erfaringer på Teams etter at deltakerne individuelt har gjennomført oppgaver fra det digitale programmet på kompetenteforeldre.no.

Pris:
Gratis. Du må bruke eget datautstyr og ha tilgang til nettet. Du må også bruke egne skrivesaker (papir og tegnestifter) til oppgaver. Det er en fordel, men ikke nødvendig, å ha tilgang til printer.
Påmelding og kontaktinformasjon:

Send påmelding så snart som mulig og helst innen torsdag 22. april 2021. Hvis du ikke rekker fristen, send påmelding likevel i tilfelle det er ledig plass (ellers noterer vi at du kanskje er interessert i å delta til høsten). Det er plass til maks 4-5 deltakere – førstemann til mølla.

Samlingene ledes av Isabel Bergerseter som er en erfaren gruppeleder. Spørsmål og påmelding sendes til Isabel via isabel2bergerseter@gmail.com eller på tlf. 986 55 061 (helst etter kl. 17). Vi trenger følgende informasjon:
  • Navn
  • Epostadresse
  • Gateadresse
  • Telefonnummer
  • Om du er interessert i å starte i april eller vente til neste gruppe. Hvis du vil vente, si fra om valg av ukedag eller tidspunkt er avgjørende for din deltakelse.

Dato:
29. april