Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

UTSETTES – Lørdagsforedrag for alle (Lillestrøm)

28. mars kl. 00:00

Grunnet den pågående koronapandemien og nasjonale restriksjoner som er blitt innført, ser styret seg nødt til å utsette seminaret inntil situasjonen er avklart. Vi har tenkt å følge samme opplegg som planlagt og beskrevet under, men på en senere dato.

***

Lørdag 28. mars 2020 arrangerer vi et engasjerende foredrag på Røde kors-huset i Lillestrøm. Foredraget passer for alle – både ungdommer og voksne på autismespekteret, foreldre, besteforeldre, lærere og andre støttepersoner. Alle kan delta, uansett om de deltar på årsmøtet eller ikke (årsmøtet avholdes tidligere samme dag). Vi håper på fullt hus!

Praktisk informasjon
Når:
lørdag 28.mars 2020. Foredraget er fra kl. 13.30 til cirka kl. 15.30.
Hvis du er medlem, kan du gjerne starte dagen med lunsj og årsmøte. Les mer her.
Bli medlem i dag!

Hvor:
Røde kors-huset, Skedsmogata 3C i Lillestrøm. Huset er nær kinoen og er avbildet til venstre herOBS: Huset ligger litt skjult bak Concordiabygget, og du må gå gjennom passasjen i midten av Concordiabygget for å komme deg dit.

Reise med bil:
Gå til kart.finn.no for en veibeskrivelse. Det er gratis parkering ved rådhuset hele lørdag, men det finnes også andre rimelige parkeringsmuligheter i nærheten.

Kollektiv reise:
Røde kors-huset er innen 10 minutters gange fra togstasjonen og bussterminalen i Lillestrøm, men nærmeste bussholdeplass heter Stortorget Lillestrøm. Planlegg reisen på www.ruter.no.

Pris og påmelding:
Hvis du sender påmelding innen fredag 20. mars 2020, betaler du kr. 50 pr. person. Hvis du ikke rekker fristen, betaler du kr. 100 pr. person. Betalingsinformasjon sendes noen dager etter mottatt påmelding.  Klikk her for påmeldingsskjemaet eller gå til følgende adresse:  https://forms.gle/Q8W61ADuKDHk1iCA6. Samme skjema brukes for både foredraget og årsmøtet med lunsj, men du velger selv hva du vil delta på.

Om foredraget

Foredragsholderen er Adalheidur Sigurdardottir fra Jeg er unik. Hun tar oss med på en interaktiv reise inni hjernen hvor vi kan oppleve hvordan det kan føles å være på autismespekteret. Tidligere deltakere har opplevd at dette fører til både dypere forståelse og økt respekt (klikk på pilene her for å lese noen omtaler). Adalheidur presenterer også viktige nøkkelstrategier som kan føre til en bedre hverdag, både hjemme og på skolen men også i voksenlivet. Dette gjør hun blant annet ved å dele sin personlige reise som mamma til en jente på autismespekteret. Foredraget er visuelt, inspirerende, personlig og en varm opplevelse for alle, hvor nøkkelordet er aksept.

Spørsmål?

Ta kontakt med fylkeslaget på akershus@autismeforeningen.no eller tlf. 975 00 965.

Dato:
28. mars