Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

Kompetente foreldre på nettet

7. oktober kl. 08:00 - 17:00

Velkommen til «Kompetente foreldre»! I år arrangerer vi foreldretilbudet på nettet – da slipper deltakerne å finne barnevakt eller utsettes for smitte.

Bakgrunn

«Kompetente foreldre» er et gruppetilbud utviklet av Senter for helsefremmende arbeid på Ahus. Formålet er å hjelpe foreldre til funksjonshemmede barn bli bevisste på egne ressurser og finne egne løsninger for en bedre hverdag. Autismeforeningen i Akershus har arrangert kurset hvert år siden 2017, med gode tilbakemeldinger:

”Jeg ble mer bevisst egne tanker og følelser i gruppen, og våger å sette ord på dem.”
” Interessant og lærerikt. Vi pirket borti vanskelige ting på en god/trygg måte.”
”Oppdage at det som jeg føler og tenker er helt normalt; min innsats er bra nok!”

Tilbudet passer like godt for pappaer som mammaer. Se en video om tilbudet her. Les mer på  Kompetente foreldres facebookside og nettside.

Praktisk informasjon

Hvor:

Gruppa treffes digitalt via Microsoft Teams. Det er lett å komme i gang med Teams. Du trenger bare:

• nettilgang
  • en link til møtet
  • en mobil, et nettbrett eller en datamaskin med webkamera og mikrofon
  • et skjermet sted (slik at utenforstående ikke forstyrrer samlingene eller fanger opp det som blir sagt).

Det holder å bruke nettleseren på PCen/enheten, men Teams-appen kan være mer brukervennlig. Last den ned gratis i god tid før møtet.

Når:

Høstens første gruppe treffes cirka én gang i uka i 4 uker, med oppstart etter høstferie/uke 40 (f.eks. onsdager kl. 19 til cirka 20.30). Nærmere informasjon kommer.

Hvis nok foreldre er interesserte starter vi en ny gruppe senere i høst eller i tidlig 2021.Tilbudet består av 4 samlinger på cirka 1,5 timer hver:

1. Meg som forelder: Hvem er jeg; hva er viktig for meg?
  2. Mine følelser og reaksjoner, også i kontakt med andre: Hvordan har jeg det og hvem er jeg sammen med?
  3. Sterk i eget liv: mine ressurser og muligheter

Målet med samlingene er å dele opplevelser og erfaringer på Teams etter at deltakerne individuelt har gjennomført oppgaver fra det digitale programmet på kompetenteforeldre.no.

Pris:
Gratis. Du må bruke eget datautstyr og ha tilgang til nettet. Du må også bruke egne skrivesaker til oppgaver. Det er en fordel, men ikke nødvendig, å ha tilgang til printer.
Påmelding og kontaktinformasjon:

Påmeldingsfristen for høstens første gruppe er 30. september. Det er plass til maks 4 deltakere – førstemann til mølla.

Samlingene ledes av Isabel Bergerseter og/eller Anke L. Begge er erfarne gruppeledere. Spørsmål og påmelding sendes til nedre.ain.akershus@gmail.com eller ta kontakt med Isabel på tlf. 986 55 061. Vi trenger følgende informasjon:
  • Navn
  • Epostadresse
  • Telefonnummer
  • Om du er interessert i å starte etter høstferie eller vente til neste gruppe (hvis onsdager kl. 19 er vanskelig for deg, kom gjerne med forslag på et annet tidspunkt så får vi se hva vi kan få til).

Dato:
7. oktober