Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

Fredagsbading (Sørum)

18. desember kl. 08:00 - 17:00

Bli med og bade i varmtvannsbassenget på Sørvald bo- og behandlingssenter i Sørum, kun 15 minutter fra Lillestrøm og 20 minutter fra Jessheim. I 2020 har vi plass til medlemmer som ønsker å bade fast en gang i måneden, eller i ny og ne (når bassenget er ledig). Det er uforpliktende å melde interesse.

Fordelene:

Hovedfordelene er at man får svømme regelmessig og i varme og rolige omgivelser (man deler bassenget med maks én annen familie). Barnet med diagnosen og søsken blir tryggere i vann. Tips til trening finner du i «Se mulighetene for trygghet i vann

Målgruppa:

Tilbudet passer for personer i alle aldre. Søsken kan være med å bade, uansett om familiemedlemmet med diagnose deltar eller ikke. Barn/tilsynstrengende må ha forsvarlig tilsyn i garderobene, og minst én voksenperson må være med i bassenget – hvis mor/far vil slippe, hva med en besteforelder, avlaster eller støttekontakt e.l.? Det er også mulig å ta med en klassekamerat, noe som kan hjelpe barnet bygge vennskap og sosiale ferdigheter.

Om bassenget:

Bassenget har varmt vann (cirka 34 grader) og måler 5,5 m. x 7,5 m.  Man kan likevel ta seg en ordentlig treningsøkt ved å slå på én av motstrømsdysene. Se bilder av bassengområdet og garderobene her.

Hvor:

Sørvald bo- og behandlingssenter
Haldenvn. 483 i Sørum kommune (se kart her).
Kun 15 minutter fra Lillestrøm og 20 minutter fra Jessheim.
Gratis parkering.

Når:

Ringelista 2020:
Vi har også plass til flere familier som ønsker å bade i ny og ne, kl. 18-19 eller kl. 19-20. Familier som står på ringelista får tilbud om å bade når én av våre faste deltakerne ikke får benytte timen pga sykdom e.l. Det er selvfølgelig lov å takke nei når man får tilbudet, og det er uforpliktende å melde interesse.

Fast plass vår 2020:
Vi har plass til én familie (eller to familier sammen) som ønsker å bade fast én gang i måneden, dvs kl. 18-19 på følgende fredager:

21. februar
20. mars
17. april
15. mai
12. juni

Fast plass høst 2020 og vår 2021:
Hvert halvår fordeler vi badetimene på nytt blant de som ønsker fast plass, med forbehold om at kommunen godkjenner fylkeslagets søknad om å leie bassenget i 2021.

Pris:

Første gang gratis.
Deretter slipper du å betale for timer som ikke er gjennomførbare i prøveperioden (opptil 4 timer).
Enkle timer koster ca. kr. 300 pr. gang (kr. 150 hvis du er villig til å dele bassenget med en annen familie).
Doble timer koster ca. kr. 600 pr. gang (kr. 300 hvis du er villig til å dele bassenget med en annen familie).

NB: Det er kommunen som bestemmer timeprisen, ikke fylkeslaget. Men fylkeslaget prøver å gjøre det mulig for medlemmer å prøve ut tilbudet uten å kaste bort penger på mislykkede forsøk. Det kan jo være vanskelig å få barnet til å forlate huset, dusje og/eller bruke bassenget.

Påmelding og spørsmål:

Vi tar imot påmeldinger fortløpende. Ta kontakt med oss på akershus@autismeforeningen.no. Vi trenger følgende informasjon:

• Medlemmets navn
  • Telefonnummer
  • Tillatelse til å dele navn og telefonnummer gjennom ringelista
  • Når det passer å bade, f.eks. kun kl. 18, kun kl. 19, kun i oddetallsuker, kun i partallsuker.
  • Hvor mange som blir med i bassenget (husk at minst én ansvarlig voksen må være med i bassenget)
  • Annet som kan være viktig for oss å vite

Dato:
18. desember