Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Eksterne fritidstilbud (høst 2020)

31. desember 2020 kl. 08:00 - 17:00

Gammelt innlegg

Merk at dette innlegget ble publisert for mer enn 1 år siden. Informasjonen i innlegget kan derfor være utdatert.

Nettbaserte fritidstilbud

– Frambuleir arrangeres på nettet fra mandag 13. juli til søndag 19. juli. Det blir faste sendinger fulle av aktiviteter, oppdrag, konserter, underholdning, mysterier og sprell. Man trenger ikke registrere seg på forhånd, og man kan også se sendingene i etterkant.

– Nettcamp for 15-22 åringer med funksjonsvariasjoner, med online konsert, quiz-kvelder, låtskriver-kurs, foredrag m.m.
– Dissimilis har et tilbud som heter «Musikk mellom liten og stor.» De har lagt ut en musikkstund på youtube.
– ADHD-foreningen legger ut videoer til yogatrening.

Økonomisk støtte

Anthonstiftelsen tilbyr to typer støtte – en til organisert idrettsaktiviteter, og en til andre aktiviteter (f.eks. kunst, korps, speider, kunst osv). Sistnevnte kan dekke alt fra transportutgifter til utstyr (opptil kr. 5.000). Hovedkriterien er at stram økonomi er en barriere for deltakelse.

22.08.20   Tilrettelagt golf (Slattum) ifb et kurs for trenere
05.09.20   Turorienteringsposter og lynkurs i kart (Sognsvann)
11.11.20     Åpen dag med Supersvømmerne (Skjetten)
07.11.20    ViVil Compact Games (Bærum)
05.03.21-07.03.21 Kick the Limits ski-arrangement for utviklingshemmede (Bærum)

Høstens tips om faste tilbud

Lista er ikke fullstendig og inneholder noen generelle tips og nye tips delt etter bosted.

Tilbud i Romerike (nyeste øverst)

• Stilken (Lillestrøm) er en kommunal aktivitetsgruppe for unge voksne, f.eks. med Asperger.
  • Lørenskog gymnastikklag planlegger en åpen dag. Det kan være lurt å ta kontakt selv om det ikke passer den dagen eller arrangementet avlyses pga smittesituasjonen.
  • Aktiv Fritid Lillestrøm har flere spennende tilbud i høst 2020.
  • Triton (Skjetten) har tilrettelagte svømmekurs for nybegynnere samt et tilrettelagt treningstilbud til svømmedyktige tenåringer/ung voksne (Supersvømmerne).
  • Kulturskolen i Eidsvoll tilbyr tilrettelagt musikkopplæring – både enetimer og gruppetimer, og ingen aldersgrenser.
  • Lørenskog ishockeyklubb har et unified lag, dvs et lag som er tilpasset gutter og jenter med tilretteleggingsbehov.
  • DNT tilbyr tilrettelagte turer i Lørenskog for alle uansett funksjonshemning.
  • En sorggruppe for personer med utviklingshemning har oppstart i august 2020 i Romerike.
  • Syng med oss i Rælingen har satt opp en plan for høsten.
  • Inkluderingspresent på Romerike tilbyr tilrettelagt konfirmasjon og konfirmantleir på Solgården i Spania.
  • Inkluderingspresten på Romerike arrangerer tur til Solgården i Spania i juni 2021, for personer med nedsatt funksjonsevne som har med egen ledsager.
  • Send tips til akershus@autismeforeningen.no.

Tilbud i Asker/Bærum (nyeste øverst)

• Fritid og avlastning i Bærum tilbyr noe som heter «Mandagsklubben» og «Fredagstreff.» De starter opp igjen etter høstferie.
    Stabekk turnforening har 4 grupper for funksjonshemmede i høst 2020. Her kan du se en video om en utøver/trener med utviklingshemning.
  • Et medlem melder om gode erfaringer på et filmkurs på Fellesverket (Sandvika), som er et sted med mange tilbud til ungdommer og unge voksne i Bærum. Tilbudene er ikke spesielt tilrettelagt for personer med de beskriver seg selv som en «stress- og pressfri sone» som driver med «inkludering og integrering gjennom å forebygge utenforskap og marginalisering.»
  • Ishockeylaget «Frisk Asker Superlag» er et tilbud til unge kvinner og menn med utviklingshemning (Asker) Se film her.
  • Friluftsliv tilrettelagt for utviklingshemmede tilbys i Bærum. Følg med ved å bruke FTU-appen.
  • Asker kommune har minst én Aspergergruppe samt diverse tilbud rettet mot unge og/eller voksne med nedsatt funksjonsevne.
  • Send tips til akershus@autismeforeningen.no.

Tilbud i Follo (nyeste øverst)

Tilbud i Oslo (nyeste øverst)

Generelle tips

Dato: