Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

Barn som pårørende

31. desember kl. 08:00 - 17:00

Akershus fylkeslag er ikke ansvarlig for innhold av eksterne kurs og foredrag – og er heller ikke ansvarlig om tidspunkt, pris e.l. blir endret. Kurs som varer i to eller flere dager er merket med pluss (+).

Søskengrupper:

• Fylkeslaget. I 2019 startet foreldregruppa i Follo et søskentilbud ledet av voksne søsken.
  • Lillestrøm kommune. Den nye kommunen har et tilbud rettet mot søsken i alderen 8-16 år. Det foregår over 2 kvelder og arrangeres to ganger i vår 2020 (27. februar/5. mars og 27. mai/3. juni). Les mer i brosjyren.
  • Oslo universitetssykehus. OUS arrangerer søskengrupper to ganger i året (5 treff hver). Les mer her.
  • Nittedal kommune. Tilbudet er «for deg over 16 år som står nær en som er fysisk eller psykisk syk, har en funksjonsnedsettelse eller et rusmisbruk.» Rull ned til «Pårørendekurs» her.
  • Lillestrøm, Asker og Oslo. Psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo driver i samarbeid med Frambu t forskningsprosjekt som fokuserer på søsken (8-16 år) til barn med nevroutviklingsforstyrrelser. De inviterer søsken med foreldre til 2 treff på 3 timer. Man trenger ikke å bo i Lillestrøm, Asker eller Oslo for å delta. Les mer her.

Andre eksterne kurs og tilbud:
17.03.20     Barn som pårørende (Oslo)
01.12.20     Søknadsfrist, videreutdanning «Barn som pårørende» (4 samlinger i Bergen)

Fylkeslagets ressurser

Dato: