Om Akershus fylkeslag

I denne artikkelen finner du fylkeslagets kontaktinformasjon. Du kan også lese litt om hva vi gjør og hvordan du kan støtte oss.

Hvordan kan man ta kontakt med fylkeslaget?

Fylkeslaget har ingen ansatte. Alt vi gjør er på frivillig basis. Våre frivillige prøver selvfølgelig å svare så raskt de kan på henvendelser men ber om forståelse hvis det av og til tar litt tid.
E-post:  akershus@autismeforeningen.no
Facebook:  Autismeforeningen i Norge, Oslo fylkeslag og Akershus fylkeslag
Postadresse:  Autismeforeningen i Norge, Akershus fylkeslag ved Lora Rypern,
Suluvn. 3B, 1920 Sørumsand
Telefon:
Ring tlf. 414 21 202 hvis du er pårørende og trenger noen å snakke med.

Telefonen viderekobles til likepersonens privat telefon og dette kan ta litt tid. La telefonen ringe. SMS viderekobles ikke. Derfor er det best å ringe eller sende en epost eller  facebookmelding.

Ring tlf. 975 00 965 hvis du har spørsmål om fylkeslagets arbeid.

Hva har fylkeslaget å tilby?

Noen å snakke med. Fylkeslaget har foreldregrupper i Ski, Sandvika og Romerike. Foreldre kan også ringe og snakke med en likeperson på tlf. 414 21 202. Voksne med diagnose som trenger noen å prate med kan ta kontakt med RAS (Ressursgruppen for personer med Asperger syndrom, som er et nasjonalt tilbud). De kan også bli med i en samtalegruppe hvis det er plass. Send en epost til akershus@autismeforeningen.no hvis du er interessert i en foreldregruppe eller samtalegruppe.
Kurs og aktiviteter.  Akershus fylkeslag arrangerer en skolekonferanse og minst to medlemsrettede seminarer i året.  Vi tilbyr også klatring for ungdommer/unge voksne og ulike familieaktiviteter (f.eks. besøk på Hurlumheihuset og Emma sansehus). I tillegg har vi en aktivitetsgruppe for gutter som treffes i Kolbotn. Se kalenderen for nærmere informasjon om aktivitetene våre.
Nyhetsbrev. Omtrent hver måned sender vi ut et elektronisk nyhetsbrev, med informasjon om aktiviteter i fylkeslaget, tips om eksterne kurs i regionen, nyttige linker og viktige nyheter.  Nyhetsbrevet er gratis for både medlemmer og andre interesserte.  Gå ikke glipp av viktig medlemsinformasjon — tegn abonnement i dag!

Hvordan kan man støtte fylkeslaget?

Vi setter pris på aktive og engasjerte medlemmer! Du kan støtte oss på mange måter:
1. Bli medlem. Les om medlemsfordelene her og fyll ut innmeldingsskjemaet i dag!
2. Bli Grasrotgiver. Det koster deg ingenting ekstra, men betyr at fem kroner av hver hundrelapp du spiller for i Norsk Tipping går direkte til fylkeslaget. Les mer her.
3. Verv en venn. Hjelp oss å få flere medlemmer, abonnenter og Grasrotgivere.
4. Lik oss på facebook. Facebooksiden vår finner du her.
5. Engasjér deg i lokalpolitikk. Bruk stemmeretten din og si fra på andre måter hvis du ser at kommunen ikke har et godt nok tilbud til personer med autisme/Asperger og deres familier. Les mer her.
6. Meld deg som frivillig. Vi er alltid på utkikk etter kandidater til styre og til foreldregruppearbeid. Vi setter også pris på ildsjeler som har lyst til å sette i gang et nytt prosjekt med styrets støtte. Husk at vi også trenger folk som kan koke litt kaffe og hjelpe til bak kulissene på våre store arrangementer.
7. Spre informasjon om autisme. Tips andre om våre artikler. Del våre innlegg på facebook. Fortell andre om autisme og Asperger syndrom.