Klatring 9. februar og andre fritidsnyheter

klatring

Hjertelig velkommen til klatring!

Målgruppe:  Alle interesserte på 14 år og oppover, uansett generelt funksjonsnivå eller tidligere klatreerfaring.

Når:  lørdag 9. februar 2013, kl. 12-14.

Hvor:  Vulkan klatreklubb i Oslo

Pris:  Gratis

Les mer i invitasjonen.

Andre fritidsnyheter

Flipper svømmeklubb.  Svømmeklubben sendt fylkeslaget en melding om et nytt tilbud.  «Jeg tenkte jeg skulle informere om at vi er i ferd med å lage et nytt tilbud i tillegg til det på Møllergata. «Vi skal leie basseng på Ammerud hver lørdag fra kl 1400-1600. Der er det varmt (33 C). Vi har foreløpig ingen trener, men det går an å bruke det på egen hånd. Hvis dette er interessant for noen av dine, si fra.» Klubben har også et tilbud på Møllergata.  Kontaktinformasjon finner du her.

Musikkstund for alle. Kos dere med instrumenter, sanglek og gratis vafler! Årets første musikkstund er lørdag 9. februar og finner sted på Barnehabilitering på Ullevål sykehus. Arrangementet er åpent for alle, uansett alder og funksjonsnivå.  Ingen forkunnskap nødvendig. Les mer her.

Opplæring i fysisk aktivitet for alle.  Brenner du for et bedre idrettstilbud til barn med særskilte behov? Trenger du tips om tilrettelegging i gymtimen? I mars arrangeres to spennende kveldskurs i Jessheim og Strømmen (se side 81), og et dagskurs i Oslo.

Tilbud til Legofans. På Legoklubben (Rælingen) får barn og foreldre spise sammen, høre på bibelfortellinger sammen og bygge Lego sammen. Brikkelauget er en forening for voksne LEGO-entusiaster.

Lokale tips. Bli med på foreldregruppetreff og få tips om gode fritidstilbud i nærområdet. Asker/Bærum-gruppa arrangerer treff 12. februar. Datoer for treff i Follo-gruppa og Nedre Romerike-gruppa er ikke fastsatt ennå.

Andre tips fra fylkeslaget.  Følg med i kalenderen, se vår liste over eksterne fritidstilbud, og les «Plan for en meningsfull fritid.» Tips om fritidstilbud blir også lagt ut fortløpende på fylkeslagets facebookside.

Logg inn