Laster Hendelser

« All Hendelser

• Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Moro på Verdens autismedag

2. april kl. 15:00 - 18:30

AUTISMEFORENINGEN I NORGE, AKERSHUS FYLKESLAG
INVITERER MEDLEMMER I ALLE ALDRE TIL EN AKTIVITETSDAG PÅ:

Høyt og Lavt Aktivitetspark, Asakvn. 115 i Sørum

søndag 2. april 2017, som er Verdens autismedag

kl. 15.00-18.30 (kom når det passer)

Hjertelig velkommen til Høyt og Lavt Sørum. Her kan deltakere i alle aldre oppleve noe fint, enten de følger løypene høyt oppe eller går tur i den store og vakre skogen. Dette er en kjempesjanse til å prøve klatreparken til en sterkt redusert pris og med bare forståelsesfulle folk rundt seg. Autismeforeningen får hele parken for seg selv!

Litt om parken

Parken passer for alle aldre og funksjonsnivåer. Etter klatredagen vår i fjor, dro alle hjem storfornøyde – selv om noen hadde vært engstelige eller motvillige til å begynne med.

Aktivitetsparken ligger i idylliske omgivelser i Sørum kommune. Parken har over 10 ulike løyper i trærne, med varierende lengde og vanskelighetsgrad. Løypene består blant annet av zip-line og tauverk som er bygget inn i det naturlige terrenget.

Her finner du diverse praktisk informasjon, f.eks. informasjon om beliggenhet, sikkerhet, påkledning, salg av mat og drikke osv.

Målgruppe:

Parken tilbyr mer enn bare klatring og passer derfor for alle fra småbarn til besteforeldre. Søsken er særlig velkomne, uansett om barnet med diagnose deltar eller ikke. Ta gjerne med en venn slik at barnet/søsken har noen å dele opplevelsene med.

Tilsynstrengende må ha følge oppe i løypene (se neste punkt). Besteforeldre, avlastere, boligansatte og andre støttepersoner kan bli med i tillegg til — eller istedenfor — foreldrene.

Viktig info om tilsyn:

Alle barn/ungdommer må ha med seg en voksen som kan bidra til mestring og gi forsvarlig tilsyn.

Hvor tett den voksne må følge med vil variere utifra hvor moden og erfaren ungen er, men parken har en klar regel:

Barn under 12 år må ha en ansvarlig voksen med seg oppe i løypene.

Andre som fungerer på et lavere nivå enn en vanlig 12-åring bør også ha en ansvarlig voksen med seg oppe i løypene.  I slike tilfeller vil det ikke være nok å følge med fra bakkenivå.

Noen trenger én til én tilsyn i løypene, men hvis det er forsvarlig kan den voksne ha ansvar for et ekstra barn eller to. På klatreparkens nettside anbefaler de maks fire barn pr. voksen.

Pris:

Tenk å betale halvparten av vanlig pris for en bedre enn vanlig opplevelse!  Det er færre folk, mindre stress og mer koselig fellesskap når Autismeforeningen har hele parken for seg selv.

Fylkeslaget sponser billettene men alle som trenger utstyr må betale en deltakeravgift når de ankommer parken. Hvor mye det koster er avhengig av ønsket aktivitet og deltakerens høyde. Følgende priser er inkludert inngang og nødvendig utstyr men ikke forfriskninger (ta med niste eller lommepenger til kaféen):

Deltaker-avgift  Aktivitet/
Deltakerens høyde
Kommentar
Gratis Kos og turgåing på bakkenivå Klatring passer ikke for alle, f.eks. gravide og en del besteforeldre.  Det koster ingenting å gå tur i området, grille medbragte pølser i lavvoen eller se på andre som klatrer.
kr. 25 Hinderløype
for de minste
Hinderløypene er på bakkenivå. Prisen dekker hjelmleie.
kr. 75 Klatring, barn under 110 cm Småbarn kan kun klatre i de oransje løypene.
kr. 150 Klatring, barn
fra 110 til 140 cm
Disse barna kan bruke de oransje og grønne løypene.
kr. 175 Klatring,
barn og voksne
over 140 cm
Unge/voksne over 140 cm kan prøve både oransje, grønne, blå og røde løyper så lenge de er bemannet. De ansatte gjør forskjellige løyper tilgjengelige under besøket slik at vi kan få nye utfordringer underveis.

Påmelding:
https://goo.gl/forms/KSd75ErAjjzaHaSg2 innen 16. mars.

Plass er begrenset av hensyn til hvor lenge det tar å gi obligatorisk sikkerhetsopplæring til alle. Derfor anbefaler vi å fylle ut påmeldingsskjemaet så tidlig som mulig. Førstemann til mølla!

Endelig frist er onsdag 22. mars. Etternølere vil båre få klatre hvis noen melder avbud, men de kan gjøre andre ting i parken, f.eks. gå tur i skogen eller grille pølser i lavvoen.

P.S. Påmeldingsfristen var opprinnelig torsdag 16. mars for å sikre at vi møtte parkens minstekrav om 50 klatrere.  Det gjorde vi.

Spørsmål?

Ta kontakt med oss ved å sende en epost til akershus@autismeforeningen.no. Du kan også ringe/sende en SMS til tlf. 975 00 965.

Dato:
2. april